El municipi suec d'Essunga coneix la nostra experiència d'atenció domiciliària

Del 22 al 25 d'abril, un grup de professionals d'atenció directa del Servei d'Ajuda a Domicili (SAD) del municipi d'Essunga, a Suècia, han dut a terme un intercanvi amb professionals del SAD dels ajuntaments de Pineda de Mar, Teià i el Prat de Llobregat, i del Consell Comarcal d'Osona. L'intercanvi s'emmarca en el projecte Leonardo da Vinci de la Unió Europea, i ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

El diputat Josep Oliva amb els tècnics municipals catalans i suecs. Foto: Àrea d'Atenció a les Persones / Diputació de Barcelona

L'objectiu de la visita de les professionals sueques ha estat conèixer de prop el funcionament del SAD municipal. Per això, han acompanyat durant tres dies, en les tasques diàries al domicili, professionals d'aquests ens locals de la demarcació per observar les formes de treballar i compartir qüestions i reflexions.

Primerament, va tenir lloc una trobada, el 22 d'abril, entre les participants sueques, tècnics de la Diputació i dels quatre ens locals, en què va participar també el diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Josep Oliva, que va incloure un recorregut pel centre residencial d'estades temporals Respir.

Per la seva banda, la coordinadora del SAD d'Essunga s'ha pogut reunir, aquests dies, amb els responsables de Serveis Socials Bàsics dels quatre territoris, i ha estat rebuda per Margarita Garcia, tercera tinent alcalde d'Acció Social del Prat de Llobregat; Josep Botey, alcalde de Teià, juntament amb Jaume Sabatés, regidor de Benestar Social; Carme Aragonés, tercera tinent alcalde de Benestar Social de Pineda de Mar, i Jordi Serra, vicepresident segon del Consell Comarcal d'Osona.

El Programa Leonardo da Vinci forma part del Programa europeu d'aprenentatge al llarg de la vida, que té la finalitat de donar resposta a les necessitats de formació professional a Europa, a través de 80.000 estades anuals a organitzacions.

El principal objectiu del projecte en què participa Essunga, un municipi suec de 5.530 habitants, és fer créixer les competències dels professionals de l'atenció domiciliària. Per això es proposa que aquests professionals puguin conèixer com funciona l'atenció domiciliària en altres països, les formes de planificació, organització i gestió, així com els mètodes de treball i les solucions tècniques, per generar noves reflexions entorn de la cura.