NOUS REQUISITS PER A L'ACREDITACIÓ DEL SERVEI D'AJUDA A DOMICILI

L’ Acord del Consejo Territorial del passat 28 de juny dona compliment a un dels punt del Pla de xoc de la Dependència. Les CCAA tenen 9 mesos per aprovar les disposicions normatives que calgui i els centres, serveis i entitats s'hi han d'adaptar abans del final del  2029. Les administracions hauran d’adequar el finançament i el preu dels serveis concertats a mesura que s’adoptin els requisits de l’Acord.

Pel que fa al SAD, les mesures més destacades són:

1

Publicacions del Projecte "Cap a un nou sistema públic de cures en la comunitat": Diagnòstic de la província i Recomanacions per a l'acció

En les jornades sobre polítiques públiques de cures que van tenir lloc el 25 i 26 d'abril passats es van presentar els resultats de la Diagnosi de serveis de cures al domicili i en la comunitat que s'ha realitzat en el marc del projecte transformador Cap a un nou sistema públic de cures en la comunitat.

Posem a la vostra disposició aquest diagnòstic així com les recomanacions de les expertes que han analitzat les dades de la diagnosi i han fet propostes d'actuació.

2

Ja us podeu inscriure als Espais d'Innovació en Serveis Socials d'Atenció Domiciliària

Les sessions inicials dels Espais d'innovació es realitzaran en el marc de l'Escola d'Estiu en format virtual, i la resta de sessions seran en format presencial.

Us podeu inscriure a un Espai o als dos Espais.

·       Atenció integrada de serveis i suports al domicili: dijous 30 de juny (format en línia, en el marc de l'Escola d'Estiu), i dimarts 12 de juliol (format presencial).

1

Ajuntament de Barcelona contracta empresa per control de qualitat dels serveis socials d'atenció domiciliària

Selecció de professionals per a 4 llocs de treball de Consultor/a per a inspecció i control periòdics dels serveis domiciliaris (Servei d'Ajut a Domicili, Teleassistència, Àpats a domicili, Vincles i altres) a la ciutat de Barcelona.

Ja hi ha un marc legal per a la comunicació de dades entre serveis socials i salut

En la LLEI 2/2021, del 29 de desembre, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic, a l'article 71, s'ha incorporat una Modificació de la Llei 12/2007, de serveis socials que consisteix en una nova disposició addicional, la quinzena, a la Llei 12/2007, de l'11 d'octubre, de serveis socials, amb el text següent:

«Disposició addicional quinzena. Comunicació de dades entre serveis sanitaris del sistema públic